Skip to main content

Najbolji način da se predvidi budućnost jeste da je izmislimo sami


Živimo u ubrzanom svijetu. I to je fenomenalno. 

U moru informacija, oduševljavaju nas oni koji na konkretan, koncizan i "pravo u metu" način objašnjavaju stvari, podučavaju nas korisnim stvarima - i čijem se liku i djelu iskreno divimo. Takva jedna osoba je Lazar Džamić - čovjek od koga možete naučiti mnogo toga o preduzetništvu, prodaji, marketingu... o svemu. Pravi mali blagoslov u moru svega i svačega. 

Pa da vidimo, šta sve možemo naučiti od ovog fenomenalnog čovjeka (rečenica iz naslova je takođe njegovih misli djelo :)):
  • Ne postoji dosadan proizvod ili usluga, postoji samo dosadan način da se o tome priča
  • Prva i osnovna stvar je da sve polazi od potrošača - marketing i brendiranje predstavljaju šetnju unazad - prvo i osnovno je da saznate kako ljudi kupuju tu uslugu ili robu koju prodajete
  • Jedna baka sa Banovog brda, prodavajući jaja - došla je do fenomenalne ideje. Umjesto da jaja standardno označi kao "A klasa", "B klasa"... na kartončić postavljen na tezgi rukom napisala „za djecu“. Upravo su se ova jaja prva prodavala, iako su bila prilično skuplja od ostalih na pijaci - ali baka je našla način da dođe do emocije potrošača (svi žele najbolje za svoju djecu). Prvo i osnovno je da emocionalizujete nešto tako svakodnevno, kao što je prodaja jaja (nazovi ih drugačije, ili daj kokama imena, pa kažeš ovo su jaja od Pirke, ovo su od Olgice... Stavite malo suhog lišća na tezgu i malo slame, da se prenese taj utisak autentičnog, domaćeg, napravite cijelu priču tako prenosite poruku „ovo je domaće, ovo je autentično“, i to je ono gdje će ljudi prvo doći)
  • Svaki proizvod i usluga imaju neku svoju priču, kako su nastali, kako su se razvijali, i te zanimljive i često jedinstvene priče bi trebalo koristiti u brendiranju.
  • Jedno dugme iz Beograda može da proda proizvod u Njujorku, Londonu, Dubaiju. Sve je do te mjere globalizovano, da postoji reogranizacija žiotnih stilova, ljudi danas sve više „žive“ online.
  • Snalaženje je naša prilika. Siromaštvo je naša prednost. Resursa ima mnogo više nego što mislimo. Naše tržište je svijet. 
  • Znate li šta je JUGAAD? Hindu reč koja označava pojam snalaženja. 6 zakona JUGAAD-a: Vidite prilike u problemima; Više sa manje; Fleksibilnost; Jednostavnost; Uključi margine; Slijedi srce i instinkt
  • Postoji ogromna šansa za brendove da dio svojih usluga prenesu onlajn kako bi oslobodili svoje resurse, na primer da ljudi više ne moraju da zivkaju i čekaju u redovima da bi nešto završili. Ne mislim samo na brendove nego i na državu. Mnogo toga može da se obavi onlajn. Tehnologija je tu da nam život učini lakšim, a poslovanje jednostavnijim i efikasnijim

Lazar nam, dakle, poručuje - da pričamo svoju priču. Maštajte, budite kreativni. Unesite boje u svakondevne stvari, udahnite čaroliju, igrajte se... :). Stvarajte!

Dijelovi rečenica koje sam koristila, preuzeti su sa sljedećih portala:

Hvala vam! :)








Comments

  1. Odlično! Baš ti hvala što si ovo podijelila s nama. Inače, čitala sam juče ili prekjuče onaj tekst o introvertnosti/ekstrovertnosti i oduševila se. To je to. Ja sam počela cijeniti svoje vrijeme kad sam dobila djecu. Jasnije postavila svoje prioritete i postala asertivnija. Eto, tek da se javim da znaš da te redovno pratim. Ljubim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakvo divno iznenadjenje! 😊 Puuuuno ti hvala i ljubim te

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Šta je GDPR i zašto se to tiče kompanija i brendova u BiH?

Digitalni svijet, digitalna sloboda, digitalne zabrane... :). O tome šta nas čeka nakom maja mjeseca, pisala sam za Frontal . Zanimalo me je posebno za to na koji način će se GDPR konkretno odnositi na BiH tržište i poslovanje naših kompanija.

„Mystery Blogger Award“ upitnik

Dobila sam danas blog zadatak, od jedne predivne osobe ... Ona je neko ko me svaki dan iznova inspiriše i taman kada pomislim da ću stići i postići sve što i ona, iznenadi me ponovo svojom ličnošću i svojom predanošću svemu što radi. Da je više Vanja na ovome svijetu, ovo bi bilo jedno predivno mjesto za živjeti - odgovorno tvrdim! Po pravilu, prvo trebam reći tri stvari o sebi ... Prva stvar je da uvijek bolje pišem za druge, nego sama za sebe. Kada mi se da tema i određeni rok, inspiracija sama naiđe i uvijek se divim onome što iz toga nastane. Kada je u pitanju pisanje za sebe, pa i za ovaj blog - činim to mnogo rjeđe. Ne znam zašto. Voljela bih da su mi tekstovi jednako lijepi, kao kad pišem za portale. Druga stvar je da sam istovremeno i ekstovertna i introvertna osoba. Volim da pričam, volim da se smijem i veselim (više nego išta), lijepo oblačim, vodim računa o izgledu, a na drugu stranu izbjegavam gomile i sva "čoporativna" druženja i sve što sa ti