Živimo u ubrzanom svijetu. I to je fenomenalno.
U moru informacija, oduševljavaju nas oni koji na konkretan, koncizan i "pravo u metu" način objašnjavaju stvari, podučavaju nas korisnim stvarima - i čijem se liku i djelu iskreno divimo. Takva jedna osoba je Lazar Džamić - čovjek od koga možete naučiti mnogo toga o preduzetništvu, prodaji, marketingu... o svemu. Pravi mali blagoslov u moru svega i svačega.
Pa da vidimo, šta sve možemo naučiti od ovog fenomenalnog čovjeka (rečenica iz naslova je takođe njegovih misli djelo :)):
- Ne postoji dosadan proizvod ili usluga, postoji samo dosadan način da se o tome priča
- Prva i osnovna stvar je da sve polazi od potrošača - marketing i brendiranje predstavljaju šetnju unazad - prvo i osnovno je da saznate kako ljudi kupuju tu uslugu ili robu koju prodajete
- Jedna baka sa Banovog brda, prodavajući jaja - došla je do fenomenalne ideje. Umjesto da jaja standardno označi kao "A klasa", "B klasa"... na kartončić postavljen na tezgi rukom napisala „za djecu“. Upravo su se ova jaja prva prodavala, iako su bila prilično skuplja od ostalih na pijaci - ali baka je našla način da dođe do emocije potrošača (svi žele najbolje za svoju djecu). Prvo i osnovno je da emocionalizujete nešto tako svakodnevno, kao što je prodaja jaja (nazovi ih drugačije, ili daj kokama imena, pa kažeš ovo su jaja od Pirke, ovo su od Olgice... Stavite malo suhog lišća na tezgu i malo slame, da se prenese taj utisak autentičnog, domaćeg, napravite cijelu priču tako prenosite poruku „ovo je domaće, ovo je autentično“, i to je ono gdje će ljudi prvo doći)
- Svaki proizvod i usluga imaju neku svoju priču, kako su nastali, kako su se razvijali, i te zanimljive i često jedinstvene priče bi trebalo koristiti u brendiranju.
- Jedno dugme iz Beograda može da proda proizvod u Njujorku, Londonu, Dubaiju. Sve je do te mjere globalizovano, da postoji reogranizacija žiotnih stilova, ljudi danas sve više „žive“ online.
- Snalaženje je naša prilika. Siromaštvo je naša prednost. Resursa ima mnogo više nego što mislimo. Naše tržište je svijet.
- Znate li šta je JUGAAD? Hindu reč koja označava pojam snalaženja. 6 zakona JUGAAD-a: Vidite prilike u problemima; Više sa manje; Fleksibilnost; Jednostavnost; Uključi margine; Slijedi srce i instinkt
- Postoji ogromna šansa za brendove da dio svojih usluga prenesu onlajn kako bi oslobodili svoje resurse, na primer da ljudi više ne moraju da zivkaju i čekaju u redovima da bi nešto završili. Ne mislim samo na brendove nego i na državu. Mnogo toga može da se obavi onlajn. Tehnologija je tu da nam život učini lakšim, a poslovanje jednostavnijim i efikasnijim
Lazar nam, dakle, poručuje - da pričamo svoju priču. Maštajte, budite kreativni. Unesite boje u svakondevne stvari, udahnite čaroliju, igrajte se... :). Stvarajte!
Dijelovi rečenica koje sam koristila, preuzeti su sa sljedećih portala:
Odlično! Baš ti hvala što si ovo podijelila s nama. Inače, čitala sam juče ili prekjuče onaj tekst o introvertnosti/ekstrovertnosti i oduševila se. To je to. Ja sam počela cijeniti svoje vrijeme kad sam dobila djecu. Jasnije postavila svoje prioritete i postala asertivnija. Eto, tek da se javim da znaš da te redovno pratim. Ljubim.
ReplyDeleteKakvo divno iznenadjenje! 😊 Puuuuno ti hvala i ljubim te
Delete